Amalkan Jamu Herba Homemade Ini, Confirm Boleh Kurus & Cantik Selepas Berpantang

Khas untuk wanita-wanita yang tengah menjalani sesi berpantang, anda mesti nak kembali kelihatan kurus kan? Biasalah, selepas bersalin ni, ada wanita yang akan kembali kurus seperti anak dara, ada juga yang akan mengalami masalah berat badan susah nak turun kan? Jadi, walaupun tengah berpantang, untuk kekal kelihatan bertenaga dan wajah sentiasa ayu, anda kena mengamalkan minuman herba ini! Tak tahu macam mana nak buat? Jom ikut resipi minuman herba yang ternyata berkesan ini.

JAMU ALA SPA ~ IBU CUN MACAM CLEOPATRA

  • 7 sudu makan halba campur
  • 1/2 sudu makan kunyit
  • 1 sudu makan cengkih
  • 1 batang KMC stick
  • 3 helai bay leaf
  • 5 kuntum bunga lawang
  • Lemon
  • Madu

Masukkan semua bahan dalam periuk kecuali madu dengan lemon. Tambah air 2 liter. Rebus dalam 10minit. Tunggu suam, tuang dalam gelas. Perah lemon ngan tambah 1 sudu madu. Kacau rata ikut arah lawan jam. Baca selawat, pastu niat nak kurus dan sihat. Minum pagi ngan malam sebelum makan.

]

Balance tu kan, boleh masuk fridge. Time nak minum, panaskan. Dah, jom tengok lak khasiat tiap bahan.

KEBAIKAN BAHAN-BAHAN YANG DICAMPURKAN

1. CAMPURAN HALBA

  • membersihkan perut.
  • mencuci darah kotor
  • mengurangkan kadar glukosa d4rah
  • Mengurangkan berlaku pengumpulan lemak-lemak baru dlm badan.
  • bantu penggunaan kalori untuk timgkatkan tenaga secara semulajadi
  • bantu masalah kegemukan
  • kuatkan fungsi jantung.
  • rawat masalah sembelit dan buasir
  • lancarkan perjalanan d4rah
  • atasi masalah senggugut (kesakitan / ketegangan sewaktuh 4id & pr4-h4id).
  • legakan masalah sakit kepala / migraine.
  • kuatkan fungsi r4him, merangsang & menyuburkan ra4him
  • ket4tkan dan meremajakan r4him
  • bantu atasi masalah kekurangan d4rah
  • banyakkan air susu ibu
  • aktifkan kalenjar susu
  • merawat tenaga s3ksu4l
  • pelihara keseimbangan kadar hormon dalam badan
  • pelihara keanjalan kulit
  • bagus untuk kesihatan rambut

2. KUNYIT

  • mengawal kencing manis
  • turun kan kolesterol
  • merawat arthritis
  • mencegah k4nser
  • tingkatkan imunisasi badan
  • sembuhkan luka
  • kawal berat badan
  • lancarkan sistem penghadaman

3. BUNGA LAWANG

  • bagus untuk jantung
  • hilangkan bau mulut
  • mengubati cramp ketika datang h4id
  • atasi sembelit dan kembung perut
  • redakan sakit sendi
  • legakan pernafasan
  • mengubati flu
  • bantu sembuhkan luka
  • menjaga kecantikan kulit

4. KAYU MANIS CEYLON (TRUE CONNAMON)

– satu satu nya kayu manis sebenar
– mengandungi kandungan coumarin yg amat rendah (0.017gm/kg) berbanding kayu manis cassia (0.31-6.97gm/kg)
– mengurangkan kolesterol
– membantu melambatkan proses penuaan
– merawat nafas berbau
– mengurangkan kadar gula dalam darah
– mampu memecahkan lemak

5. CENGKIH

  • merawat masalah pernafasan
  • membantu sistem pencernaan
  • memanaskan tubuh
  • mengandungi euganol yg berfungsi mencegah pembekuan d4rah yg mencegah penyakit j4ntung dan str0ke
  • sumber antioksidan yg menjaga kesihatan kulit dan wajah

6. MADU

  • meningkatkan antibodi badan
  • manambah stamina
  • cantik kan kulit
  • memerangi bakteria dalam badan
  • mencegah penuaan
  • meningkatkan penyerapan nutrisi dalam badan

7. LEMON

  • melancarkan pencernaan
  • membersihkan d4rah
  • memecahkan lemak di tubuh
  • membantu meningkatkan stamina

8. BAY LEAF

  • turunkan kadar gula dalam d4rah
  • bantu sistem pencernaan
  • bagus untuk jantung
  • merawat demam
  • redakan sakit sakit badan
  • melancarkan d4rah h4aid
  • mencantikkan kulit

*Jadi, untuk para wanita di luar sana yang ingin mengekalkan kecantikkan walaupun tengah berpantang, jangan lupa untuk mencuba amalan minuman herba ini tau. Mesti ‘gorgeous’

Sumber: Habibah Badar Bajrai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *